C# ve Arduino Haberleşmesi

Bu yazıda size C# ile Arduino'yu Seri port'dan anlık olarak nasıl yeönetebileceğinizi anlatacağım.
1.Öncelikle C# windows form application açın.

2. 3 tane Buton, 1 tane Combobox, 1 tane COM adında Label, 1 tane Serial Port ve 1 tane Textbox ekledim.










3. Şunu Kodun başına ekleyin.<using System.IO.Ports;>

4. Form1 yüklenmesine Combobox nesneleri olarak COM'ları ekledim.(Bu COM'lar benim bilgisayarın genelde Arduino'ya bağlandığı COM'lardır ve bunu Arduino IDE'sinden 2 Arduino'yu birlikte bağladınızda görebilirsiniz.)










5. Buton1 yani Başlat düğmesinde Serial Port'u açtım, Baudrate'i 9600 yaptım ve hangi Com'a bağlı olduğunu Combobox'tan aldım.















6. Buton2 ile textbox'a yazdığımı Seri Port'a gönderiyorum
ya da textbox'da enter'a basınca gönderme yapıyorum.






7. Buton3 ile de Seri Haberleşmeyi kapatıyorum.






Arduino Kodu size kalmış ama yazdığımı yakında paylaşacağım...

Comments

Popular Posts